Överraskning och biblioteksbesök

0kommentarer

Igår kväll må ni tro jag höll på att sätta i halsen. Kring halv sju plingar det på dörren och Tobias säger "du har fått besök", så jag går ut i hallen och där står Malin, Katta och Jonna och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Blir fortfarande helt upprymd när jag tänker på det, jag älskar besök! Framförallt av de där som man inte ser så ofta, som man nästan aldrig ser nu mer faktiskt. Det var väldigt väldigt roligt. 
 
Idag har jag strosat runt på byn med mamma och min karl. Tog en tur in på biblioteket och införskaffade en novell som ska hjälpa mig lite i skolarbetet. Jag skulle egentligen ha tag på tre böcker, men två av dem fanns inte. En är i Falun och den andra finns bara på kungliga biblioteket i Stockholm. De där stropparna i Stockholm skulle dessutom ha betalt för att ta kopia på fyra sidor och skicka dem hit. Den där stan stiger aldrig i mina ögon det säger jag bara.
 
Nej, nu ska det kokas makaroner innan det är dags för klättring. 
 
Tjo så länge
 

Kommentera

Publiceras ej