Böcker jag läst 2012, del 2

0kommentarer

"Kejsarn av Portugallien" av Selma Lagerlöf var en saga om Jan i Skrolycka och hans kärlek till sin dotter Klara Gulla. "En saga om underliggande budskap om kärlek. Den var bra samtidigt som den var seg och lite tråkig. Men jag gillar storyn så det gör inte så mycket i slutänden." Boken fick en trea.
 
 
"Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska" av Clarie Castillon var en novellsamling om olycklig kärlek. "En bok med många bisarra kärlekshistorier. Det var dock många som var bra och jag gillar helheten väldigt mycket." Boken fick en trea.
 
 
"Konsten att tala med en änkling" av Jonathan Tropper var den sista boken jag läste 2012, och en av dem bästa.  Den handlar om Dougs väg till ytan efter förlusten av sin fru och var fullständigt jättebra. Så här skrev jag" En underbar bok att både skratta och gråta till. Den är brutalt ärlig och säger precis sånt som många inte vågar. Grymt bra helt enkelt." Den fick en femma.
 

Kommentera

Publiceras ej