När drömmar blir verklighet, eller?

0kommentarer

I natt har jag drömt så sjukt, så himla sjukt att jag inte vet om det är dröm eller verklighet. Jag vaknade vid sex när Tobias gick upp och hade sen så sjukt svårt att somna om, lyckades väl till slut men vaknade igen av att mobilen vibrerade, blev nyfiken och vart naturligtvis kika. Det var en vänförfrågan från en för mig okänd människa som bara hade en vän, tänkte att jag väntar med att svara sen somnade jag och drömde samma sak som jag precis upplevt. Grejen var att i drömmen hörde jag hur någon gick i rummet, det var ju svart så jag såg inget. Jag sa "Hallå, är det någon där", rädd så det kröp i skinnet och jag fick bara andetag till svar samtidigt som jag hörde hur denna någon kom närmare min säng. Jag sa "Hallå" igen och var så sjukt rädd men fick ner handen till lysknappen och slog på nattduksbordslampan, och vem står där om inte Jonna. Mager med två tofsar och en vit tröja med svarta ärmar. Jag blev så sjukt lättad, även om jag inte kunde förstå vad i hela friden hon gjorde där. Sen fortsatte jag att drömma att jag berättade om det här för massa folk och nej, herre gud, jag vet banne mig inte vad som är dröm och vad som är verklighet. Jag känner mig fortfarande iakttagen.
 
Nu ska jag skriva ihop en musikal, 
 
Ciao

Kommentera

Publiceras ej