Mitt lille as och IKEA

0kommentarer

Hej vänner,
 
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, det finns så många ändar att dra i. Men jag börjar med det tråkiga, så här är det. I går sa min käre lille lille bil go natt. Vi brummade i väg, tankade och när vi skulle brumma vidare ville han inte längre. Så nu står stackarn (eller det förbannade aset om man föredrar det) övergiven på en parkering och väntar på domen. Ikväll blir han (klart det är en han, honbilar krånglar aldrig) bogserad till ett garage och så hoppas vi på magi, jag känner mig frihetsberövad utan mitt lille as.
 
Anledningen till ihopklappandet kan vara lördagens tur till IKEA. Med tanke på lasten den fick dra skulle jag också klappat ihop om jag varit honom. Två soffor, en stor hylla, ett soffbord, två nattduksbord plus fyra kassar smådon blir tungt även åt den starke. Så att, det kanske var väntat. 
 
Tillbringade cirkus fyra timmar åt att skruva ihop soffa, hylla och bord i lördagsnatt, men ack så bra det blir. Har plockat in mina kära böcker idag också så nu börjar det likna något. Och den här soffan, gode tid vilken fröjd för rumpan. Och soffbordet, ja, det är fantastiskt bra att lägga fötterna på. Om man sen hade haft en taklampa så man såg gobitarna, då hade det varit ännu bättre. 
 
Nej det var väl det, skulle kunna babbla lite om kursen också, men jag besparar er det. Det är ju faktiskt en dag i morgon också.
 
Tjo så länge

 

Kommentera

Publiceras ej