En fin lista så här en måndagskväll

0kommentarer


Den här hade Flora fått av sin bästa vän, jag tyckte den var så himla bra så jag måste stjäla den. 

DU.

Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person?
En specifik händelse är svår, men hela UF-året har varit helt otroligt stärkande. Har utvecklats enormt mycket vad gäller självförtroende och att våga ta för sig.

Vad har varit ditt livs största äventyr, hittills?
Oj, äventyr och äventyr. Önskar jag hade något dramatiskt att komma med men det har jag nog tyvärr inte. Fast Paris-resan ifjol var väl lite av ett äventyr kanske.

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Min vrånghet, aj aj aj, är så sinnessjukt vrång när det slår till. Ger mig aldrig vilket är väldigt jobbigt för den som blir utsatt.

När känner du dig sexig?
I tjusiga underkläder

Av vilka anledningar gråter du oftast?
Sorgliga filmer.. Jag är helt hopplös, gråter jämt till film. Annars gråter jag när jag tänker på saker som gör mig ledsen också, sjukdommar och så där.

Vad skrattar du åt?
The ugly truth, snuskiga skämt, konversationer mellan vänner som känner varandra så där jättebra att de beter sig som vore de gifta, Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann, internskämt och gamla minnen.

Tror du på något?
Ett liv efter döden, typ. Jag tror inte det blir svart i alla fall, det vore himla tråkigt.

I vilka situationer är du riktigt rädd?
När en spindel dyker upp på nära håll så där plötsligt att jag inte hinner förbereda mig mentalt, när jag inte kan kontrollera saker längre eller när ett resultat hänger på mig, är ofta väldigt rädd att såra människor också.

Vilken låt skulle vara soundtrack till ditt liv?
En blandning av Singin' in the rain och Walking in Memphis

”Om...”

Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då?
Mjölk, honungsmelon, rökt lax, mörk choklad och mandariner

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då?
Vara så där ohyggligt stark att ingenting kan stå i vägen för en, fast det skulle inte synas. Lite grann som Pippi skulle det vara.

Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Makaroner och bacon, vit, jeans

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då?
Livet och att man ska lyssna på sig själv och vad man själv vill

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum?
En glänta full av prästkragar som är omringad av en riktig trollskog där marken är full av knallgrön mossa och höga, gamla, fina granar reser sig mot himlen. Sen finge det gärna vara en bottenlös tjärn en bit in i skogen. 

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge?
Massa frukt, magnolior till tusen, massa brev med folk som skrivit fina ord, en garderob full av tjusiga kläder, en enorm spegel och massa människor jag tycker om.

Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då?
Diana Gabaldon vore nog en riktig höjdare.

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera.
1700-talet, lätt. Älskar kläderna, hövligheten, arkitekturen, inredningen, ja men allt. Det enda jag nog inte skulle palla var den dåliga hygienen, odören folket lämnade efter sig var tydligen inte att leka med.

SEVEN IS THE MAGIC NUMBER

Komponera en sallad med sju ingredienser:
Valfri melon (men inte vattenmelon), haloumi-ost, grillad kyckling, penne, kallsås med vitlök och basilika, soltorkade tomater och ruccola

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag:
Bad, sol, svala brisar, grillat, massa skratt, sena kvällar och en tjusig solnedgång

Vilka är dina sju favoritplagg?
Fornarina jeansen, pippitröjan, den blå/vit-randiga t-shirten med knappar i ryggen från monki, en grå stickad tröja med stor halslinning från Amisu, Cheap monday jeansen, den gråa huvtröjan från warp och raggsockorna.

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i?
Monki

Om jag säger sju, vad tänker du på då?
Septimus Heap, gud så nördigt.

Vad gör du helst dagar då du är sju-k?
Dricker vatten och ser på film.

Typ...livet.

Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Folk som bara klagar och ser negativt i precis allting,

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
Jag säger som Flora, förståelse och respekt för andra.

Favorittid på dygnet?
När man får gå och lägga sig, det är så himla härligt oavsett vilken dag eller vilket humör man är på. 

Hur vill du leva som tant?
Som tant ska jag sitta i en gungstol med en katt i knät, läsa böcker och lösa korsord hela dagarna ända tills jag skriker rätt ut och min gubbe kommer och hjälper mig. Ibland kan jag tänka mig att lyfta på mig för att laga riktigt god mat och rätt som det är åker vi ut på en spontanresa, jag och gubben min.

Ditt drömscenario just precis nu?
Om jag haft en gosig karl som låg och väntade på att jag skulle bli klar så vi finge kramas och snussa varandra i nacken hela natten lång.

Kommentera

Publiceras ej