Hur var det med den jävla kunduppskattningen

0kommentarer

Dalatrafik säger jag bara. Nu ska ni få höra.

Igår skulle jag ju åka till Järna och planen var att ta bussen, men nu är det ju så att av någon himla idiotisk anledning så har de flyttat busshållplatsen ut till vägen vilket gör att om man ska åka mot Vansbro-hållet så får man stå mitt ute på blanka riksvägen bland snöslask och trafikfarliga Sälenturister, och det är ju inte så himla najs. Så jag och mamma skulle åka och kolla om det inte var längre bort som man skulle stå för att åka mot Vansbro, det var det inte och rätt som det var dök bussen upp och blåste förbi. Så vi satte iväg efter bussen i hopp om att hinna ifatt den till nästa hållplats, det gjorde vi och som tur var stannade bussen även där. Så vi svängde stort in bakom och tutade för att han skulle höra att vi kom efter och jag slängde mig ur bilen och sprang fram till bussen. När jag så nästan var framme vid dörren och skulle gå in, då stänger han och åker iväg. Jag sprang och vinkade men nej, åkte iväg det gjorde han. Så jag gick tillbaka till bilen och så fick vi åka till Vansbro och gå på bussen där. Så kom vi till Vansbro och jag skulle ta fram busskortet, vilket jag måste ha tappat i all hets vid förra hållplatsen och var alltså borta. Så jag fick en 50-lapp av mamma och gick på bussen, förbannad som ett bi och frågade så lugnt och sansat jag kunde var man skulle stå någonstans för att gå på bussen? Det fick jag inget svar på men strax därefter fick jag veta att han var "20 sekunder" efter och kunde därför inte stanna när jag sprang bredvid bussen och ville med. Nehej. Så jag betalade och när jag skulle få tillbaka pengarna upptäckte fanskapet att han inte hade mer än 27 kronor att ge tillbaka, och jag skulle ha 30. Så jag fick alltså betala 23 kronor för en bussresa på ungefär 10 minuter. Det gjorde jag och gick och satt mig, när jag så satt mig och lagt grejerna bredvid mig upptäckte jag att jag bara hade en vante. Den andra hade ramlat ur när jag rusade ur bilen. När vi sen kom till Järna stampade jag ut och såg hur han väntade in ett äldre par som skulle med bussen medan jag gick iväg för att så småningom bryta ihop i Johans bil och storgrina av ilska. 

En resa som vanligtvis inte skulle ha kostat mig någonting alls kommer alltså nu att ha kostat mig 73 svenska kronor eftersom jag fick betala 3 kronor mer än jag egentligen skulle ha behövt och dessutom måste betala för ett nytt jävla busskort. 

Tro mig när jag säger att mailet som Dalatrafik fått nu ikväll inte innehöll de allra heligaste av ord.

Kommentera

Publiceras ej