Framtiden

0kommentarer

Igår kväll låg jag och funderade på framtiden och vad det är jag vill göra. Till slut blev tankarna så intensiva att jag kunde helt enkelt inte somna förrän jag skrivit ner dem. Så det gjorde jag. Nu har jag påbörjat min framtidsplanering; skrivit upp kurser som jag vill läsa på högskolan - valda utifrån vad det är jag vill och vad jag vill uppnå. På listan finns tre kurser i kreativt skrivande, en kurs i litteraturvetenskap och en i franska. Har fortfarande 30 poäng till godo, vilka jag faktiskt inte behöver bestämma än. 

När jag fantiserad igår kväll såg jag mig själv sitta framför ett stort, mörkt skrivbord, iklädd sköna skjortor och stickade tröjor. På skrivbordet fanns en jordglob, en dator, massa böcker och kladdiga post-it lappar. På ena väggen i mitt kontor (för det är det) finns en stor anslagstavla med inspirerande reportage, visdomsord och bilder och på en annan finns en stor bokhylla, överbelamrad med böcker och tidningar. 

Det är dit jag ska nå folks, en dag ska jag sitta där, på mitt egna kontor, görandes saker jag gillar med saker omkring mig som jag älskar. Och när jag är klar för dagen ska jag åka hem till min karl och lyssna på ointressanta flyg-anekdoter som jag avskyr, men älskar, eftersom de faktiskt gör den jag älskar glad. 

Kommentera

Publiceras ej