Folkmassor och morotsbiffar

0kommentarer

Idag blev skolan invaderad av högstadieungar från gud vet vart och fan därtill. Och än en gång kan jag inte sluta förundras över vart respekten tagit vägen hos årskullarna under oss. Dagens ungdom skulle man kunna säga men jag är ju faktiskt en sån jag också. Hur som helst så blockerade dessa oförskämda ungar både vägen ut ur matsalen (genom att luta sig mot ytterdörren så att man fick skjuta upp dörren med våld, och jag är inte den som backar från att skjuta på lite extra ska ni veta) och genom att ställa sig som en vrång kork i en vinflaska som vägrar släppa taget i gången in mot kafeterian. Så jag fick helt enkelt lov att gå ut och ta en annan ingång. Gud ske lov för alla dessa ingångar till skolan, jag får krupp på stora, oigenomträngliga folkmassor. 

Nu ska jag laga morotsbiffar och nudlar och sen ska jag tolka en filosof. 

Tjo så länge

Kommentera

Publiceras ej