Ett brev

0kommentarer

Idag läste jag på Elaine Eksvärds blogg ett brev som hon skrev till sig själv för exakt ett år sedan. Det handlade om vad hon 2011 ville skulle hända under det kommande året. Hon skrev alltså inlägget/brevet och så tidsinställde hon det till ett år framöver. En himla bra grej som jag tänkte att, det vill jag också göra. Så jag publicerar brevet här nu och tidsinställer ett likadant till den 30 augusti 2013, få se om det gått som jag tänkt. Här kommer det!
 
God kväll Theres

När du nu läser det här är du 20 år gammal och förhoppningsvis lite klokare än sist. Sen är det några saker jag hoppas du sett till att uppfylla vid det här laget, här kommer det.

- Jag hoppas innerligen att du lämnat boet och flyttat till ett eget ställe, en mysig lägenhet enligt ditt tycke och smak vore kanon. Har du inte gjort det bör det ske snarast, för fridens skull.

 

- Har du inte tagit dig iväg till Paris än så tycker jag du ska göra det. Nu har du drömt om det så himla länge att det faktiskt är på tiden.

- Vad ska du bli när du blir stor? Okej, det är inget krav, men vore ju himla najs om du kommit lite längre på svaret.

- Sluta ta så illa upp hela tiden, det är du väldigt duktig på men skulle verkligen behöva bli lite sämre. Gräm dig inte över småsaker, gjort är gjort, så är det bara.

- Var snäll mot din arma kropp, du har bara en så se till att sköt den väl. Fortsätt träna när du väl kommit i gång, det är så bra.

- Fortsätt utvecklas och tro på dig själv, du är bra och blir bara bättre.

- Vårda dina vänner och skaffa nya, du mår bra av dem.

- Spara ut håret, det vore skoj om du kunde låta bli att klippa av det hela tiden.

- Umgås med dina systrar, det mår både du och dom bra av.

- Ha roligt! Så roligt som du haft den här sommaren har du inte haft på länge, fortsätt med det, det gör gott i hjärtat.

Med vänliga hälsningar

Theres, 2012

 
 

Kommentera

Publiceras ej