Första september genom åren

0kommentarer

För ett år sedan skrev jag och beklagade mig för att jag hade franska och idrott, på samma dag. 

För två år sedan hade jag geografilektion, de bakade äppelpaj i kafeterian och svininfluensan härjade så vår lärare luktade spritdesinfektion. 

För tre år sedan hade jag varit på gymmet med Elin och Adam, jag var sur på dalatrafik och använde lite för många engelska uttryck i ett och samma stycke.

För fyra år sedan hade vi spelat fotbollsmatch mot Malung och vunnit med 2-1. Jag skrev "dem" med o, stavade "kändes" med två n och särskrev "halvlek".

Idag har jag haft en kanonbra dag i skolan, tittat på Johan som tyckte det var lika bra att landa på en åker i Äppelbo istället för på flygfältet i Järna, spelat bluffstopp med mormor och morfar och ordnat sovmorgon tills i morgon.

Jag föredrar nog 2011 faktiskt.   


Kommentera

Publiceras ej