Pepptavlan på min vägg

0kommentarer

Vet ni vad jag har gjort idag? Kolla själva får ni se.


Något så praktiskt av så simpla grejjor. En kartongbit, en tygbit, lim och snöre var allt som behövdes för att denna skapelse skulle få liv. Min egenhändigt gjorda anslagstavla som nu mera bär fyra ting:

- En gammal adresslapp som jag tycker är så där gammalt fin
- Ett sargat vykort på Elvis som jag fått av Maja 
- En lapp med adressen: www.jobbautomlands.se bara för att det är en dröm
- Ett gammalt kärleksbrev skrivit på vers från början av 1800-talet som jag hittade i en tidning vid mormor och morfar för snart ett år sedan. 

Den här anslagstavlan ska bara bära saker som gör mig glad, saker som jag drömer om och saker jag vill uppnå. En "pepptavla" skulle man väl kunna säga. Sånna kan man behöva ibland. 

Ja och den där hunden som pryder kroken där uppe, den gjorde Matilda K på syslöjden i nian och så fick jag den av henne. Det gör mig glad.

Kommentera

Publiceras ej