Dagens samtalsämne säkrat

0kommentarer

Igår kväll tyckte jag det var sjukt jobbigt att ställa klockan på 04.40, men jag ska tala om för er att när klockan ringde för sisådär 35 minuter sen så var det inte det faktum att klockan var 20 i 5 som upptog min största uppmärksamhet. Nej, det var det där vita täcket som ramlat ner över natten! Överallt är det! Och nu pratar vi inte vitsippor här utan ren och äkta snö. Den tredje maj. Maj har varit en jävla skitmånad så här långt kan jag tycka, vad säger ni om en sväng tillbaka till april kanske? Men å andra sidan, nu är ju samtalsämnet för dagen säkrat i alla fall, och det var ju tur. 

Nu ska jag och tekoppen här avsluta vad vi påbörjat för om en halvtimme går bussen till Stockholm och av någon anledning har jag en känsla av att åtminstone inte huvudstaden täcks av den här snön. Så nu ser jag faktiskit framimot resan, helt plötsligt. Jesus.

Inte heller kissen var särskilt förtjust i snön, nu ligger han nära elementet och trycker. Tror han försöker intala sig själv att han inte vaknat riktigt än.

Kommentera

Publiceras ej