Otäckhet

0kommentarer

Jag drömde otäckt inatt, var på ett skepp med pappa, Maria, Ida och Moa och det stormade som fan. Det var inte nutid, utan snarare 1800-tal och jag tror nästan varenda en ramlade i vattnet någon gång under resan. Vi tog oss dock upp men så var det en ung flicka där som skickade ner oss igen, röda ögon hade hon. Hur läskig som helst. En trollkarl var det med också, det var någon medicin han hade gjort som gick snett och gjorde folk alldeles tokiga. Typ som den där stackars flickan på skeppet. En riktigt ruggig typ. Nej jag kan inte förklara, hur sjukt som helst. Så när jag var ensam vid Johan i morse och katten började springa fram och tillbaka mellan fönstren och stirra ut i mörkret måste jag erkänna att pulsen ökade lite. Fruktansvärt jobbigt.


Kommentera

Publiceras ej