Men det blir bra när det är klart, typ.

0kommentarer

Det här med tandläkaren är inget jag någonsin riktigt diggat, men inget som jag avskytt heller. Det har väl gått ann, precis som allt annat man måste stå ut med här i livet. Men idag tog jag ett sånt här dumt beslut. Ett ganska stort sådant också. Men egentligen är det säkert ett bra val, risken är att jag skulle ångra mig senare. Om ungefär två år kommer jag nämligen att ligga på operationsbänken med tandtekniker som placerar om min käke. Jag kan inte bita ihop riktigt, och för att jag ska kunna göra det så måste de hugga av lite benbitar från min käke. Sånt är ju mysigt. Så nästa fredag ska jag till tandläkaren igen, och torsdagen därpå också. Då blir det räls i underkäken. Halleluja moment. Jag menar, det var inte riktigt det här jag hade planerat när jag låg hos tandläkar Åke den 26 april 2005 och fick mina första ringar i tuggtänderna, att jag inte skulle blir klar förrän (förhoppningsvis) våren 2013. Våren 2013, då går jag på högskolan. "Hej, jag heter Theres. Jag har fortfarande inte riktigt fått ordning på mina tänder. Om jag fyller 20 i år? Ja visst gör jag det, har haft tandställning i åtta år nu. Coolt va?" 

Och så frågar man sig ju, hur fan kommer jag se ut efter operationen? Jag menar, det är ingen liten grej att göra om käken. Jag kommer att få en annan benstruktur för bövelen. Herre gud, jag hoppas de gör det bra. Men man får väl se det som så här, det blir en gratis skönhetsoperation i alla fall. Ehee...he.... Jises, jag tror jag fäller en tår snart.

Kommentera

Publiceras ej