Drama

0kommentarer

Det blev en lite halvdramatisk kväll i går. Jag kom hem från gymmet och kände hur det lukta fan i hela huset, förstod inte vart det kom ifrån och satte mig i det rum där det luktade minst. Sen kom mamma hem och jag frågade vad hon gjort eftersom det luktade så illa, hon frågade mig samma sak. Sen fick vi syn på kaminen där det var överfullt med aska och så blev det massa telefonsamtal hit och dit. Efter ett tag sprang mamma upp på sitt rum och upptäckte då att längs hela muren på hennes sida var det en lång spricka och muren var skit varm. Närmare bestämt 42 grader fick vi reda på sen. Så det bar upp på vinden och så ringdes det till brandkåren som sen kom och kollade läget. Ca 90 grader på vinden hade vi. Lite för varmt kan jag tycka. En mindre sotbrand konstaterade de att vi haft men att det var lugnt nu. Usch säger jag bara, tänk om vi kommit hem och hela huset stått i lågor. Gah.

Kommentera

Publiceras ej