Svenska och franska maträtter

0kommentarer

Den här dagen, vad kan man säga om den. Under förmiddagen njöt jag av att ha svenska med Annika och på eftermiddagen har så många intryck letat sig in i min hjärna att jag är alldels snurrig. Vi var ju ut på tur med franskan idag hem till ett par fransmän som har en sommarstuga i Järna. Det började med att vi fick gå på rundtur i deras hus och uthus (?) och sen lagade vi Tarte tartin, typ som äppelpaj som man vände upp och ner sen när det var klart, så locket kom neråt. Men äppelkaka var inte det enda som lagades, tyvärr. Viktoria och Ida fick äran att göra en sallad och den salladen kära vänner, det var den äckligaste salladen jag någonsin smakat. Om inte det äckligaste jag någonsin smakat överhuvudtaget. Jag vet inte vad det var för slags sallad men i den så var det bland annat ädelost och balsamvinäger och herre gud, det blev en tugga och inge mer, hade det blivit det så hade det kommit upp igen. Fy fan. Så nu har jag bekräftat att ädelost är absolut ingenting för mig. Aldrig mer. 

Övertid blev det också, fem över fem kom jag hem. Är det inte underbart, men Inger skjutsade oss hem i alla fall, och det var ju snällt. 

Nej, nu ska jag ta mig en cykeltur och trampa bort den där förjävla äckliga osten.



Ungefär så här såg äppelkakan ut

Kommentera

Publiceras ej