Söndagsångestens revansch

2kommentarer

Jag och Strindberg har officiellt sagt upp bekantskapen för en tid framöver nu. Vi kom inte så bra överens, och vem vill umgås med sådana vänner? Nej, ingen. Så jag lade honom på hyllan och har nu börjat bekanta mig med Markus Zusak istället vilket jag har insett var ett mycket mycket klokt val, kanske det bästa jag gjort på länge. Vi är som ying och yang, ler och långhalm, Romeo och Julia, match made in heaven. Nej då, men fan så bra han är. Boktjuven är det som jag plöjt strax över 100 sidor i och jag bara, *heligt ljud*, ta mig till Hans Hubermann och gör mig till hans Liesel. Nej okej, men nästan. Kan komma att bli den bästa fristående boken jag någonsin läst faktiskt. 

Nu tänkte jag göra mig en kopp te och avsluta denna söndag med Oskyldigt dömd, det blev en ganska bra dag i alla fall det här. Jag har ju trots allt äntligen målat mina naglar. 



2 kommentarer

Elin

17 Apr 2011 19:37

sv: hehe, det känns faktiskt overkligt! :)

sara

18 Apr 2011 16:22

en av mina bästa böcker. fy va bra den är. grät typ sjutton liter.

Kommentera

Publiceras ej