Hold me, tell me everything's ok

0kommentarer

Vet ni vad jag skulle vilja göra? Lägga mig ner ett tag, somna, och så vakna upp om ett par år när gymnasiet är klart, tandställningen är ute och jag får flytta till mitt eget place. Vilka tider, tur att det kommer så småningom i alla fall. För just nu vill jag bara krypa långt långt ner under täcket och läsa böcker som aldrig tar slut. Mina tänder gör ont, mina läppar gör ont efter den där fantastiska tandsköterskan som är så jävla duktigt på att sticka ståltrådar där de inte ska vara, göra fel, gå iväg till en annan patient innan hon är klar bara för att upptäcka att hon visst inte är klar, sätter in en gummisnodd och framkalla mina första fällda tårar hos tandläkaren. Jag skojar inte. Jag är så less. Och som grädden på moset så ska jag presentera en av de elakaste männen i afrikansk historia i morgon på samhällskunskapen. Sådana där grejjer som gör att man går med ett ständigt leende och tummen så högt upp att den nästan går ur led. Typ. Ja och så det här också, är det inte lika bra att vi bränner upp hela kommunen och försvinner från jordens yta? Vad säger ni? Klackarna i taket. 

Nej, nu går jag och lägger mig. Det är lika bra, få se om det blir en morgondag trots allt.

Kommentera

Publiceras ej