Som ett barn på julafton

0kommentarer

Titta vad mamma kom hem med idag! 


Emma - Jane Austen
Sense and Sensibility - Jane Austen
The Duchess - Amanda Foreman


Jag drog en rövare och tog två Jane Austen böcker till när det blev beställning från Adlibris, trots att jag inte läst ut Pride and Prejudice än. Men jag tror faktiskt inte att de här två är så där besvärliga att läsa, eller jag hoppas det i alla fall. The Duchess ser jag framemot, filmen är ju skit bra så jag kan bara tänka mig hur bra boken ska vara. 

Ja, sen kom det ju två böcker till också. Inga mindre än... *Fanfar*


Love Letters Of Great Men vol 1 och 2!!

De har jag suktat efter en längre tid vill jag lova, närmare bestämt hela sommaren, och nu är de hemma hos mama. Räkna med att bli fullproppade av kärlekscitat framöver. Tänkte faktiskt köra igång direkt, inte bara med ett, utan två! Oh happiness, jag tror jag precis fått mig två nya favoriter i bokhyllan. 

"Until then, mio dolce amor, a thousand kisses; but give me none in return, for they set my blood on fire.

Napoelon Bonaparte
Paris, December 1795

"I hope to hold you in my arms before long, when I shall lavish upon you a million kisses, burning as the equatorial sun"

Napoleon Bonaparte
Paris, 1797

Tänk att en så hård man kunde skriva så vackra ord. 

Nu ska jag göra mig en kopp varm oboy och trycka igång Remember Me, kvällen går i kärlekens anda.


Kommentera

Publiceras ej