Julkalendern naturligtvis

0kommentarer

Jag tänkte eftersom det är mindre än en månad till årets julkalender kör igång så ska jag demonstrera de 17 som varit sedan 93. Alla de jag har varit med om alltså, glömda och icke glömda. Shoot. Fast vi tar det från 2009 och bakåt, spar det bästa till sist.



Superhjältejul, 2009: Jag undrar om jag ens såg ett helt avsnitt, fruktansvärt dåligt var det. Urlöjligt ju. 



Skägget i brevlådan, 2008: Den här har jag inget minne av alls, så jag var väl inte så intresserad då.



En riktig jul, 2007: Den här däremot tycker jag var riktigt mysig, älskade tomtenissan. 



LasseMajas detektivbyrå, 2006: Såg något enstaka avsnitt och den var väl okej i alla fall



En decemberdröm, 2005: Den här tyckte jag var fruktansvärd, trots att Robert Gustafsson var med. Nej usch.



Allrams höjdarpaket, 2004: Om den 2005 var kass så var den här ännu värre. Hualigen. 



Håkan Bråkan, 2003: Minns inte så mycket men jag har för mig att jag inte riktigt tyckte om den. 



Dieselråttor & Sjömansmöss, 2002: Kan man ens låta bli att älska den här? Detta är helt klart en av de bästa jag har sett.



Kaspar i Nudådalen, 2001: Även denna tyckte jag grymt mycket om, har till och med dataspelet till den. *Stolt*



Ronny & Julia, 2000: Den här minns jag ingenting av. 



Julens hjältar, 1999: Men den här, oj oj oj. Även denna en stor favorit. 



När karusellerna sover, 1998: Den här minns jag ingenting av, absolut ingenting. Aldrig hört namnet förut. 



Pelle Svanslös, 1997: Men Pelle Svanslös, han var väl bra go han, bulldoggen tyckte jag dock inte om. 



Mysteriet på Greveholm, 1996: En klassiker, grymt bra helt enkelt.



Jul i Kapernaum, 1995: Jag var två år, så man kan inte begära allt för mycket, men jag kommer faktiskt ihåg litegrann av att de går bakom något precis innan ett avsnitt är slut. Och så minns jag att jag tyckte den var lite otäck. 



Håll huvet kallt, 1994: Nu är det stopp för mitt minne. 



Tomtemaskinen, 1993: När den här sändes var jag fyra månader och borde rimligtvis inte komma ihåg något så den måste ha sänts någon mer gång i något annat sammanhang för jag har helt klart ett minne av den otecknade Findus.

Nu var det slutt. Hoppas att årets blir bra, men det verkar den faktiskt. Aja, nu blire mat. 

Ciao folks

Kommentera

Publiceras ej