Mashed swedes

1kommentarer

Jag trodde jag skulle avlida på engelska lektionen idag, satt där och skrattade som nån annan idiot och ingen fattade varför. Men jag ska allt tala om varför. Jag skriver om musiken i Skottland men först ska man skriva lite om landet, så jag skulle ju naturligtvis ta reda på lite vad som utmärker Skottland. En sak är Haggis, typ som svensk pölsa, men saken var ju den att det var tillbehör till Haggisen och de var potatismos, mosade kålrötter och lite whiskey. Och det roliga är väl att när jag skulle kolla upp kålrot så står det "swede", va fan tänker jag, skrattar lite och frågar Pernilla som fullt allvarlig säger att jo så är det. Mhm. Så skulle jag skriva in det i en mening vilket slutade i "mashed swedes". Härrä gud, jag trodde jag skulle krevera alldeles. Dålig humor men så är det, och för er som inte fattar så är "mashed swedes" inte enbart mosade kålrötter utan mosade svenskar också. H-h-h-h-ilarious. Tycker jag i alla fall..  Det gjorde hur som helst min dag och nu ska jag ta tag i historian igen. 

Lateeeeeer

1 kommentarer

Ponnysill

23 Mar 2010 19:27

Haha mashed swedes. Jag skulle helt klart avlidit!

Kommentera

Publiceras ej