the Black Dahlia

0kommentarer

Den svarta dahlian var inte lika bra som jag hade hoppats på men även om boken var bättre så tycker jag faktiskt att det var en fördel att ha läst den innan man såg filmen. Man förstod liksom mer av helheten eftersom det inte alltid är så uppenbart vad de menar i filmen. Filmen var också väldigt tajt mot boken, det var inte många scener som avvek från boken förrän mot slutet. Men jag tycker faktiskt inte att det gjorde så mycket, hade de tagit med de scenerna hade filmen blivit så väldans lång. Hur som helst så har jag i alla fall sett den nu och tycker väl ändå att den var relativt bra. Men som sagt, läs boken först. 

Annars är det onsdag och jag önskade att jag fått sova lite längre men eftersom min blåsa protesterade för tjugofem minuter sen fick det tydligen vara nog nu. Idag ska jag dammsuga mitt golv sen får det ligga och bida sin tid tills vi köper lack eller något att slänga på. Så jag flyttar in igen idag med möbler och hela rubbet. Det blir alltså byte av sängkläder idag också, yey! Jag älskar att byta sängkläder. 

Nej nu får det vara nog. 

Ciao

Kommentera

Publiceras ej