Plötsligt händer det

0kommentarer

Det blev varken cykeltur eller bokläsning igår kväll. Jag satte mig ner och såg på Emma istället, filmen alltså. Jag satt nämligen och klickade runt och kollade vilka av Jane Austens böcker som blivit filmatiserade och så såg jag att Emma var en av dem, jag blev aningen chockad eftersom jag alltså haft filmen i min vårdnad i ungefär 2 år utan att veta om vilken det varit. Det funkade nämligen inte att se på den då jag skulle kika på den på resan hem från Florida. Så jag tog fram den och provade i datorn och tront ni på fan att det funkade. Helt amazing, annars funkar väl ingenting som det ska i det här huset. Hur som helst så var den väldigt bra och jag gick inte och la mig förrän halv 11, vilket nog var lika bra eftersom jag annars aldrig hade kunnat somna. Det var ju trots allt söndag. 

Filmen var också som ni kanske förstått på engelska men inte nog med det, den var på "gammel engelska" också vilket ställde till lite problem för en som knappt kan höra vad de säger på "vanlig" engelska. Hur som haver så slog jag på textning för döva och så var det problemet löst. Ja, inte helt men det blev i alla fall lite enklare. 

Nu snart ska jag slänga mig på cykeln och bege mig mot garaget för en dags arbete. Hard work work.

Ciao

Kommentera

Publiceras ej