Jag har en dröm om svart asfalt och gröna vidder

0kommentarer

Igår mina vänner, hade vi årets första plusgrader. De första plusgraderna sen före lucia rättare sagt. Helt otroligt. Idag är det dock -15 grader igen, och jag som hade en vision om skinnjacka idag, den försvann illa kvickt är jag rädd. Suck. 

Idag tog jag mig upp kvart över 6, gööött sö. Nu minns jag hur det känns att inte vara stressad. Skönt. Ändå sitter jag och kollar på klockan hela tiden. Vana? Hur som helst så kommer denna vecka att bli en hurtvecka för min del, simma idag, gym med idrotten på onsdag, slalom på torsdag. Ojojoj, dödens på fredag känner jag. Jag känner ju redan nu efter ett dygn med pulsning i snö som gick upp till knäna, ibland högre, att jag har lite träningsverk. Gud hjälpe inför fredag. Det kvittar vad någon annan säger, jag är inte byggd för sånt här.

Va fan, någon som har tagit semester för att kunna följa OS på tv'n??? Är inte det lite överdrivet. Jag tycker OS är fruktansvärt överskattat och tråkigt, otroligt tråkigt. De kör ju bara ihjäl sig som sagt. Livsfarligt. Hur länge håller skiten på egentligen? Usch. Jag menar, vad är charmen med att kolla på svettiga damer och karlar som sliter för att komma över ett streck i snön? Eller jaga en puck för den delen? Jag fattar det inte. 

Nu mina vänner ska jag drömma mig bort bland shorts och bomulls klänningar ett tag innan tandborsten och kylan utanför väntar. 

Ciao


Kommentera

Publiceras ej