Du torskar på det mesta

0kommentarer

Jaha, hur vore det med en dag i ensamhet då ingenting som måste göras knackar på dörren hela tiden? Inte helt fel tycker jag med tanke på att de senaste tre veckorna har utsatt mig för så mycket att göra att jag har aldrig varit med om dess make. Därför tänker jag bara göra saker som jag vill idag. Till att börja med ska jag inte lyssna på en enda jullåt, julmusik och pepparkakor är helt klart ett avslutat kapitel för min del i år. Sen tänker jag städa mitt rum, inte för att det är särskilt roligt men i och med att jag bara slängt in saker i mitt rum på sistone så ser det ut som ett bombnedslag, jag lovar. Jag ska även rensa min garderob lite grann, det känns som det finns mycket där inne som behöver tas bort. Sen ska jag göra en framsida till min nya kalender, det är skojsigt, lite efter-jul-pyssel. Och ikväll ska jag se på den tredje Pirates of the Carribean filmen. Bra dag tycker jag. 

Igår var jag och Elin till Malung, jag skulle byta de där böckerna som jag fick lika, så tio över 9 satte vi oss på bussen. Jag bytte de där böckerna och fick med mig 7 st hem, istället för 2, bra bra bra. Trodde att jag köpte två serier men när jag kom hem till mormor & morfar och började kika lite mer så upptäckte jag att den ena visserligen var en serie men det fattades 17 böcker. Att jag sen hade nr 1, nr 6 och nr 10 med mig hem, det tar vi inget extra för. Jag införskaffade mig även ett par svarta byxor som orsakade att vi missade bussen hem. Så vi gick och åt pastabuffé, förälskade oss i väskor och var vid stationen en kvart innan nästa buss skulle gå. Fin dag. 

På kvällen var jag och Emil till gymmet sen gick jag till mormor och morfar och åt julmat, tog mig en dusch och for till Elin och såg på andra Pirates of the Carribean filmen. Kvart i 1 tog gårdagen slut för mig. Nice. 

Nu ska jag fortsätta denna underbara dag. 

Ciao folks

Kommentera

Publiceras ej