Theres älskar kollektivtrafiken

0kommentarer

Jag sitter just i detta nu hos mormor och morfar där jag varit sedan igår kväll. Jag kom hit eftersom jag är ensam hemma och eftersom mormor fick hämta mig i vansbro. Varför? Jo ni förstår att igår när jag skulle åka hem med tio tåget från Järna så kom det aldrig, så när klockan var så mycket att jag skulle ha varit hemma ringde jag till mormor och vi kom överens om att Johan skulle köra mig till Vansbro och mormor skulle hämta mig där. Så vi åkte iväg och när vi precis fått upp farten såg vi hur bommarna gick ner. Johan tvärvänder och jag skyndar mig att ringa till mormor som alltså hunnit åka. Detta betyder att jag fick åka tåg till vansbro där mormor hämtade mig. Tio poäng till tågkompaniet. 

Men annars har jag haft en bra dag som inte varit särskilt ansträngande. Jag och mormor har nämligen målat deras Kina schack som såg så tråkigt ut. Så nu är det jätte fint, verkligen. Lär väl prova det efter maten. 

I morgon åker jag till Järna igen och kommer hem på måndag, måndagen då den första riktiga skoldagen ska avklaras. Spännande. 

Hur som helst så blir det bröllopsfotografen vid 9 och så hoppas jag på en skål popcorn också. 

Ciao folks

Kommentera

Publiceras ej