Stillhet

0kommentarer

Ensam hemma, alldeles ensam. Skönt tycker jag.

Började dagen med att läsa lite och sen tog jag mig upp för lite frukost. Nu sitter jag här och tänker på den där systemkameran som ligger någonstans och bidar sin tid för mina händer. Mm, jag vet att den är där någonstans. Men för att sysselsätta mina händer med något annat så bör jag spela lite piano nu. Munkar med hål i och lille katt ska få lite ackord. Har trots allt haft två veckor på mig men inte gjort så mycket. Aj då. Ekorr'n satt i granen var det också. Och trettifyran. Hrm. Det är nästan så att jag saknar Liszt, men bara nästan. Nej det gör jag inte. På tal om Liszt så var jag hem till Elin igår och vi såg på Pojken i randig pyjamas. Jag säger som Elin, den där tänker jag aldrig se igen. Fy fan, tänk att man ska tvinga sig själv att se filmer som man vet att man kommer att grina till. Jag förstår det inte. Men den var fin, oerhört fin. Så nu lär jag väl läsa boken.. 

Nu ska jag borsta tänderna och ge mig i kast med pianot som står där och bidrar med sin närvaro. 

Ciao


Kommentera

Publiceras ej