Morgonfundering

0kommentarer

God morgon alla glada. Jag vaknade strax före klockan i morse och funderade vilken dag det var, så kom jag ju på att det var fredag, både glad och lite besviken eftersom jag hade hoppats på lördag. Men man kan inte få som man vill jämt här i världen. Fredag är väl inte så pjåkigt det heller. Inte alls faktiskt. Jag gillar fredagar. Idag har jag väldigt mycket för mig för att vara Theres så vi får allt se om jag kommer ihåg allting. Tur att jag har min kalender och Malin som håller reda på mig. 

Något jag dock irriterar mig på är när min dator här hemma blir använd av någon annan än mig och när jag kommer upp på morgonen, eller hem från skolan och finner den icke-avstängd. Alltså sovandes eller nåt. Kinkig blir jag då. Så nu har jag skrivit en lapp "Stäng av efter användning!"Hrm. 

Igår var vi hem till mormor och morfar på tårta eftersom mormor fyllde år. Mumsig tårta var det och så var det typ wienerbröd med cocos på, gööööött. (Jag blev faktiskt bjuden ;) Mormor fick en ljudbok av mig o mamma eftersom hon inte "kan" läsa själv. Hon kan läsa men hon tycker det är svårt att läsa böcker, det funkar inte för henne tydligen. Personligen förstår jag mig inte på det där. Hur som helst så köpte vi i alla fall en ljudbok eftersom man bara inte får missa böckernas värld. Få se om hon kommer lyssna på den eller inte. Jag har tänkt på det där med ljudböcker, stackarn som läser in det lär ju sitta i flera dagar och läsa nästan. Eller okej, det var 7-timmars material på skivorna, men han kan ju inte sträckläsa så länge. Tänk om det är en riktigt tjock bok då, det kan ju inte vara särskilt händigt med ljudbok då. "Bibeln, 27-timmars material fördelat på 26 skivor". Naee. 

Nu ska jag klämma i mig den här smörgåsen och borsta tänderna. 

Ciao

Kommentera

Publiceras ej