I goda vänners sällskap

0kommentarer

Long time no see, eller vad säger man. Anledningen till min frånvaro kan sammanfattas ganska kort, vi har inget internet hemma. Katastrof. Har inte haft sen i lördags vilket jag tycker är ganska synd eftersom jag har en del roliga bilder att visa. Men eftersom jag inte har tillgång till ett välfungerande internet hemma (vi har ju mammas "dongel" men den har jag redan tröttnat på) så blir det inte så på ett tag framöver. 

Det har dock hänt en hel del i mitt liv sen dess, för en gångs skull. Alltihop på samma gång, så är det jämt. Hur som helst så var det kalajs i lördags. Först var vi till Maja på tacos, människan fyllde ju 17 år, och sen drog vi en rövare och gick till Matilda på överraskningskalas. Väldigt roligt måste jag säga. Vi var 17 st tror jag som delade på en tårta god som bara den, det var ju trots allt 24 påsar nötkräm i. Ja, jag är lite förundrad över det där. Hur som helst så spelade vi brännboll också, det mina vänner var inte igår. Jag har fortfarande träningsverk i låren. Helt amazing. Men roligt var det! Kom hem strax efter elva och sov som ett barn fram till klockan var runt halv 4. Då var helvetet lös vill jag lova. Magen gjorde uppror och jag har nog inte haft så ont sen jag opererades i tvåan (tror jag det var). Det gjorde ont, fruktansvärt ont. Men min super mamma löste det med ett glas brusalvedon och vetevärmaren, det finns inget bättre än vetevärmaren. Jag lyckades somna och när jag vaknade strax efter nio kände jag så gott som ingenting. Vet inte vad det var, men ont gjorde det. Fruktansvärt ont.

Till något mycket trevligare så köpte jag och Johan en systemkamera igår. Ja ni läste rätt. ÄNTLIGEN! En Canon eos 500D. Underbara kamera. Älskart. Nu är jag dock drygt 3.5 tusen fattigare, men det var det värt.

Nej men kolla här, jag hade visst några bilder från lördan. Hm, så det kan gå! Fast det kommer fler. 


Matilda

Elin

Malin, Tobias, Katta, Malin

Emil

Elin

Ida, Elin, Jag, Matilda, Malin, Tobias

Johanna, Mirell, Isak

Jag, Mirell, Malin, Ida

Isak

Ah, det var roligt. Men som sagt, det kommer mer bilder när internet väl vill fungera. 

I måndags var jag till farmor med mönstret till min blivande balklänning och senare samma dag var jag och pappa till textilaffären och köpte tyg, pappa pröjsade naturligtvis. Så nu jävlar, tyget är perfekt och farmor ska dessutom låna mig världens vackraste halsband som hennes mormor haft. Jippie! 

Nu måste jag sätta igång och läsa engelska bok. Har bytt till mig en annan nu av samma författare som gjort The Committments. Det var tydligen en bok först som blev film. Jag har bara sett filmen dock. Hur som helst så måste jag läsa boken om jag ska få klar det där någon gång. 

Ciao


Kommentera

Publiceras ej