Antydan i riktning mot eftervärlden

0kommentarer

Första skoldagen vad ska man säga, ska jag sammanfatta den kort med några ord? Hah, nej knappast. Och eftersom jag var alldeles hyper i morse (ber om ursäkt för det) så tar jag det från första början. Det var en gång.. 

05.11 vaknade jag, klar vaken och tänkte " Har klockan ringt? Ska jag upp nu? Hur mycket är klockan egentligen?" upptäckte att jag hade drygt 40 minuter kvar att gosa i sängen och sov ett slag till. 05.50 ringde så klockan och jag kravlade mig upp ur sängen både med och motvilligt. Vad fan ska man upp 10 i 6 och göra egentligen? Men men, jag tog mig upp och tillbringade nästan (observera nästan) en timme i badrummet. Okej, 40 min iaf, plattade håret gjorde jag i hallen. Men hur som helst så åt jag sen lite frukost för att fylla ut de ställen där det inte fanns några fjärilar, för att tillägga så var det mycket få ställen, men jag fick i mig ett par smörgåsar och lite mjölk iaf. Och så, the big moment, kvart över gick jag till bussen som alltid i början. Efter ett par veckor har jag slaknat efter och går iprincip 2-3 min innan bussen kommer. Men jag kan säga som så här att denna morgon märktes det att alla var på topp, jag tyckte jag var tidig dit men så märkte jag att hos Ekholms rörde det på sig och strax därefter kom Emil, allt innan klockan var 20 över. Närmare halv kom bussen. Ovanligt, svar ja.

Så vi rullade en bit för att hämta upp nya passagerare o.s.v. genom hela byn och så kom vi till Vansbro, tha city. (vad är det, 2000 pers som bor där?) och nervositeten slog ett riktigt slag i magen. Vi gick av och så in på vuc, ooooooh nervöst, men vi klarade det. Drygt en halvtimme senare spatserade vi med våra nya klasser till våra nya klassrum med våra nya mentorer. Och vad som förflöt och hände där inne är egentligen bara back to basic, ni vet, papper, info o.s.v. o.s.v. Hela dagen har väl irpincip bestått av information och möte med de andra Sp eleverna. Jo jag måste berätta hur enorm nya klassen är. Vi består av så mycket soooom, 4 pers! Folkets jubel! En utböling från Jönköping har vi annars är det tre trogna vansbro elever som tagit steget in i Samhällets värld. Yes, det är vi. Sp09. 

I morgon drar vi iväg till Falun till tingshuset (?) och ska lyssna på när det pratar om nån misshandel tror jag sen ska vi besöka fängelsemuseumet. Spännande spännande! Fem över halv 9 åker vi från Vansbro och vid kvart över 8 skulle vi vara tillbaka, alltså halv 9 innan jag är hemma. Jobbig dag men så är det. På onsdan ska vi till Malung och bowla och hem till Anna, en av mentorerna, och grilla. Torsdag består av friluftsdag vid plasket och på fredag är vi lediga! Yey! 

Så är alltså nuläget, och det blev ett fruktansvärt långt inlägg det här, men har ni läst det så är ni ju uppenbart intresserade iaf! haha, skyll er själva. 

Nu ska jag kila, duschen och lite fundering över morgondagen väntar.

Ciao!

Kommentera

Publiceras ej