Vad jag ska bli när jag blir stor

1kommentarer

Okej vänner, nu ska vi diskutera livet.
 
Jag har börjat tröttna på det här stillasittande livet med alldeles för lite att göra. För ett år sedan var jag så stressad och upp i varv att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, nu blir jag lycklig när det blir lite disk över så jag har något att sysselsätta mig med i tio minuter. Ni hör ju. Jag vill plugga igen, på riktigt! Gå till en skola varje dag, träffa nya människor, vara kreativ, sitta på föreläsningar och halvsova av tristess, skratta med klasskamrater, gå runt med datorn och fina skrivböcker i en ryggsäck, skapa internskämt och ja men, ja. Ni vet. För närvarande har jag dock tre problem. 
 
1. Jag har ingen större lust att flytta i väg. 
2. Karln har ingen större lust att flytta med mig.
3. Jag har ingen aning om vad jag vill plugga. 
 
Det skiter sig ganska rejält på tredje punkten. 
 
Så vad tycker ni, vad ska jag bli när jag blir stor?
 
Jag tycker om: att skriva, betrakta och analysera människor, arrangera/planera, resa, fotografera, lära känna folk, samarbeta med andra, betänketid, bolla idéer och bestämma lite mer andra.
 
Jag tycker däremot inte om att: ta hand om folk, ta snabba beslut, vara jättestressad jämt - då blir jag sjuk, prata med arga människor och göra folk besvikna. 
 
Nu då, bestäm, vad ska jag bli när jag blir stor?

1 kommentarer

Malin

28 Jan 2013 12:03

Bröllopsplanerare, passar ju perfa!

Svar: Haha ja kanske det!
Theres

Kommentera

Publiceras ej