UF DM 2012

0kommentarer

Nu är veckan över, en vecka som varit så sjukt intensiv, rolig och nervspäckad så jag däckade i soffan redan klockan åtta i fredags. Måndag, tisdag och onsdag den här veckan har tillbringats i skolan till mellan klockan 10 - 11 på kvällen. Vi tränade presentation, byggde monter och fick då och då smärre nervsammanbrott. På torsdan ringde klockan strax efter fem på morgonen och krävde uppmärksamhet, så det var bara att häva sig upp och slänga sig in i duschen. Ungefär två timmar senare (vilket egentligen skulle varit ungefär en timme) blåse vi iväg till Falun där vi fick sätta ihop montern i sådan stress att jag nästan får nervryckningar bara jag tänker på det. 

10 över 12 gick jag och Kristoffer in till juryn på skakiga ben och framförde vår presentation, kring halv 3 fick vi reda på att vi var ett av de 6 företag som gått vidare till att presentera på stora scenen och senare tampas med juryn i en intervju. Och jag ska tala om för er kära vänner att den där presentationen, det var bland det roligaste jag gjort. Och utan att skryta vill jag bara tala om att vi var förjävla bra. 

Kvällen slutade med tre checkar för våran del, tredjeplats i bästa UF-företag i Dalarna, en andraplats i teknikpriset och....vi blev Dalarnas fucking jävla bästa EwB-företag!! Den lyckan vänner, den lyckan var total. 

På tisdag åker vi till Stockholm och på onsdag förmiddag lyfter planet till Zürich, och man bara undrar: när ska den här fantastiska lyckan vända?

Kommentera

Publiceras ej