Självdisciplinen ger mig skäll

0kommentarer

Idag ska jag ta tag i mitt pluggliv som jag så smidigt föraktat nu i några veckors tid. Vilket ju naturligtvis får sina konsekvenser, men man får ju skylla sig själv. Idag t.ex. ska jag hålla ett nyhetsföredrag på engelskan i fem minuter, och hur många gånger har jag tränat på det? Nada. Noll. Niente. Menne, jag hinner ju innan skolan börjar. Hoho, ganska smidigt det här med att komma till skolan drygt en halvtimme för tidigt ibland. Sen ska jag skriva upp all skit som ska göras innan sportlovet och sen ska det göras, punkt och slut. Jag ska skriva dagsplanering, timmes om det är det som krävs. Ja, det ska jag. 

Vad säger du nu då självdisciplinen, ett parti schack i skymningen kanske?

/Theres, som ska passa sig så att hon inte säger för mycket


Kommentera

Publiceras ej