.

0kommentarer

Underbart ofullständig

Du är så där som ingen annan är
Varför?
För du är ju du
Det är dig jag håller kär
Ingen annan är möjlig
Inte ens påtänkbar

Det gör inget att du inte är ofelbar
Det är ju inte jag heller
Och visst är det bra
Att ingen är perfekt
För hur skulle det se ut
Om ingen hade brister

Men tänk om du plötsligt
Skulle upptäcka
Att mina brister inte är som dina
Att mina fel inte är fulländade
Att de är nötta i kanten
Och lite slitna på mitten

Om du skulle upptäcka detta
Hoppas jag att du det förbiser
För jag är rädd
Att utan dig
Har jag inte längre några brister
Utan dig blir jag
Ett perfekt hål
Att ramla ner i

Varför?
För du är så där som ingen annan är
Det är dig jag håller kär
Och älskar mest av allt
Ingen annan är möjlig
Inte ens påtänkbar

Kommentera

Publiceras ej