Söndagsångest

0kommentarer

Söndagar är min ångestdag. Idag är det dessa saker som ger mig lite småångest och panik:

- Jag har fortfarande inte börjat på hälsofrämjande, det fanns de som blev klar med det till jul..
- Det blåser, det här förbannade blåsvädret gör mig galen snart! Jag tycker inte om att vingla när jag går, mina öron får ont när jag cyklar och inte kan man njuta av värmen för det blir så förbannat kallt när det blåser.
- Att människor röker, jag fattar det inte. Det är så sjukt äckligt och man bara, gaaah! när någon blåser den där snuskiga röken i ansiktet på en. Eller när den heliga vinden blåser den i ansiktet!
- Skolan, den gör mig så less. Jag orkar inte med en dag till
- Söndagar, jag hatar söndagar för då är det måndag i morgon
- Röda rummet är inte alls så bra som det står att den ska vara, inte efter två kapitel i alla fall
- Jag har fortfrande inte målat naglarna något jag tänkt jag ska göra i flera veckor! 

Puh, nu ska jag måla naglarna och ta med mig Strindberg ut i blåsten.

Kommentera

Publiceras ej