A golden advice

0kommentarer

Det är sista dagen på jullovet. Punkt. Vad mer kan man begära att jag ska säga? Jo, det är tragedi. Big times! Jag önskar att jag bara drömde och upptäckte att det fortfarande var en vecka kvar, eller nåt. Inte en dag iaf! Buhu..
Annars tycker jag synd om de stackars rådjuren som kämpar för sin överlevnad genom att tjarga på de snöbetäckta grankvistarna i nära på 30 graders kyla. Okej, de har päls. Men ändå.
Ska försöka ta mig på gymmet idag också, känner ett starkt behov av det, trots att det är fruktansvärt tråkigt. Kanske blir bassängen istället. Hur som helst så måste jag göra något för att kunna somna ikväll. Jag hatar skolstarter! Jag kan aldrig somna på kvällen eftersom jag är så nervös över att jag inte ska vakna på morgonen trots att jag vet att då klockan ringer slänger jag mig upp just för att jag inte ska somna om. Likadant varenda gång. Jag vet, jag är lite disträ.
Nu har min väckarklocka gett upp också, tror den kräver ett nytt batteri. Vet inte när jag bytte sist faktiskt.

Och angående mitt utseende utåt just nu (blogg designen alltså ) så vet jag att den är fruktansvärt ful, men jag orkar inte ordna upp efter mig just i detta nu. En annan dag.
Önskar att jag kunde rita och sy, har sett så många fantastiska klänningar som jag sedan får en egen bild i huvudet av och bara önskar att jag kunde pränta ner det på ett papper. Men nej. Det enda jag är kapabel till när det gäller att pränta ner något på ett papper är att skriva. Och det kan bli lite jobbigt i längden känner jag. Om man inte är fruktansvärt duktig på att beskriva detaljer naturligtvis, men så långt har jag inte kommit i min utveckling än är jag rädd.
Jag är mycket fantasifull nämligen och kan drömma mig bort bland allt som har med kreativitet att göra. Filmer, kläder, musik, foto, you name it. Dessvärre så räcker inte mina ritkunskaper till för att illustrera det jag har i huvudet eftersom det bara blir skit av alltihopa. Blir inte alls som jag tänkt mig. Jag skulle vilja göra en film, där kan man göra så mycket. Man får ju med allting där! Bild, musik, kläder.. En vacker dag vill jag skriva ett filmmanus och redigera den själv, någon annan skulle inte veta hur det skulle vara. Okej, lite hjälp kanske jag kunde ta. Själva handlingen har jag inte kommit på än men miljö och allt skulle jag lätt kunna prestera fram på ett ögonblick. Min drömvärld..
Nej nu ni får det vara nog. Så här mycket har jag inte skrivit på, tja, väldigt länge.
Ciaooo

Kommentera

Publiceras ej