Fredagen den 13

0kommentarer

Läste igenom mina inlägg för november och jag måste säga att jag framstår som en väldigt hysterisk människa. Gör jag det? I så fall är det fruktansvärt fel. Eller så kanske jag är väldigt hysterisk egentligen? Nej, det kan jag inte vara. Inte när ens favorit syssla är att spela klassisk musik på piano och läsa allt vad romaner heter. Njee, kanske haft en hysterisk vecka bara, vad vet jag.
Idag bär det som sagt av mot Järna, kommer hem vid 2 i morgon och vid 6 ska man på 50 års kalas hos släktingar som jag inte träffat på säkert 10 år. Spännande. På söndag blir det förhoppningsvis lite vila men ska också hinna med att spela in någon sorts julskiva. *Puh* Trodde det var meningen att man skulle vila på helgerna. Helger som dessa inträffar nämligen inte allt för ofta i mitt liv. Så länge jag slipper plugga så!
Fredagen den 13 är det också. Spooky. Få se hur mycket som drabbar en idag, ifjol var det ett riktigt helvete minns jag. Eller sist det var fredagen den 13 alltså. Det var vinter, det var gympa, och det var längdskidåkning. Tänk att jag minns det som igår.. Hela klassen hade begett sig mot skidstugan och när vi, eftersläntrare, kom dit var alla bra skidor slut, naturligtvis. Vi fick i alla fall tag på ett par skidor men när jag fått i pjäxan i ena bindningen ja då går det inte i andra. Nehej, bara att knäppa av sig skidan som jag fått på, vilket naturligtvis inte går. Efter kanske 5 - 10 min får dock Marcus, min ängel, av mig den där förbannade skidan. Jätte kul. Jag får tag på ett par nya skidor och när jag ska åka iväg, ja då har någon tagit mina perfekta stavar. Hilarious. Men jag får tag i ett par nya stavar, så tillsammans med mina flickor och ett par 2 meters skidor bär det av. Upp och ner för backarna och när vi kommer på en raksträcka med tallar som böjer sig över just det spåret jag åker i, ja vad tror ni händer. Elin som åkte före mig klarade sig men just när jag kommer ja, då rasar all snö över mig. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men men, det är en oförglömlig dag!
Nu ska jag borsta tänderna få se om man kanske hittar till bussen idag eller hur det går, allmänt svart ute tycker jag.
Ciaoo

Kommentera

Publiceras ej