Studenttjat, vädret och en sabla balklänning

0kommentarer

Måndag, och inte vilken måndag som helst. Det är den näst näst näst sista måndagen på VUC ever. Jag klagar inte. Men nu ska jag inte tjata om det nå mer. Jag tänkte övergå till det här med vädret, ett ämne vi svenskar uppenbarligen inte kan låta bli att ta upp i en konversation. Idag blåser det, nå inni helvete. Jag vet inte hur jag ska lyckas ta mig med cykeln till bussen, har faktiskt planerat att åka fem minuter tidigare än vanligt. Det är stort. 

En go' frukost slog jag till med också, måndagen till ära. Ååååååj så nyttig jag är. Otäckt ju. Inte konstigt att balklänningen måste sys in två centimeter... Jävla tövel, den satt som en smäck när jag fick hem den, kunde inte blivit bättre. Nu, sju månader senare, måste den sys in för att den ska hållas på plats. Pah. 

Jaja, ni får ha en bra dag allesammans. Jag tänkte prova med det jag också. 

Kommentera

Publiceras ej