Falun tur och retur

0kommentarer

Idag har jag varit till käkkirurgen i Falun och pratat om operationen som är planerad till december i år. Men faktum är att så här är det; sist jag var till Mora sa tandläkaren att jag kanske kan slippa undan operationen och istället få någon tand lite slipad så att det går ihop. Head over heels blev jag efter det beskedet men han tyckte ändå att jag skulle åka till Falun idag som planerat för att höra vad kirurgen hade att säga. Så det gjorde vi och om allt går som jag hoppas kommer jag få ur tandställningen inom någon månad. TJOHOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ni fatta vilken jävla lättnad efter att ha släpat på järnskrot i nästan åtta år nu och dessutom få ut det lagom till både bal och student. Bara det att inte behöva ha full käften i tandställning på alla kort, ja bara det vore ju fantastiskt. Nu är det ju inte 100% att det blir så men som sagt, jag håller alla fingrar och tår jag har för att det så ska bli.

I Falun passade jag på att fynda lite också. En ljusstake, en vas och ett fat från Myrorna som ska pysslas ihop tillsammans med den där vita hobbyfärgen som står bredvid. Resultatet får ni se när jag gjort det. På Myrorna köpte jag även "Döda vita män", som jag gått och suktat efter en längre tid, för ynka 25 riksdaler. Jaha, och det största fyndet av dem alla blev faktiskt ett par riktiga vinterskor. Från början 799:- och blev mina för 199:-, de sista 39:orna som fanns kvar. Det är det jag kallar flax. Så nu ska då inte jag frysa om några fötter mer!

Och känner ni för det tycker jag ni ska lyssna på den här versionen av Michael Jacksons Billie Jean. 

Over and out

Kommentera

Publiceras ej