My world, my life

0kommentarer

Hur idiotisk känner man sig inte när man hela dagen varit övertygad om att man varit utan internet och sen trycker man på "reparera" en gång för skojs skull, och så funkar det... Jag har verkligen haft storslagna saker som jag velat klaga över idag, men ack, nej. Nu klagar jag ju visserligen i alla fall så det känns rätt okej ändå.

Faktum är att jag inte bara hade tänkt klaga, även om jag förstår att ni gillar just den biten i mitt aktiva bloggande. (Kan snälla någon komma på ett bättre ord för "blogga"?) Idag har jag nämligen gjort en massa härliga saker. Jag började med att slå upp mina blå kring kvart i nio och startade dagen med att läsa en timme innan jag kravlade mig upp ur sängen med världens träningsvärk. Jag lurade nämligen ut mig själv på en springtur och styrketräning igår, det känns idag om man säger så. Hur som helst så kunde jag inte slita mig från boken utan tillbringade ungefär fem timmar med den tills jag kände att det var dags för lunch. Lunch blev det, och lite pianospel, sen gav jag mig i kast med att skriva klart ett kapitel om buddhismen till min gudsförgätna uppsats om meningen med livet (ja just det, meningen med livet.) Efter det drog jag med mig paraplyet, kameran och stativet ner till skogen där jag tillbringade en halvtimme tillsammans med självutlösaren och ett par svordommar som knatade förbi. En fantastiskt trevlig halvtimme. 

Nu närmast planerar jag att äta något igen, kanske se en film. Men vi får väl se vad det blir.




PS. Numera finns jag på instagram också, theresjohansson heter jag där för er som känner för det. Tjopp!

Kommentera

Publiceras ej