Skogen, att "skjuva" en taxi, otäck fylla och älgskogsbön

0kommentarer

Vi åkte som sagt till skogen i går, det tog sin lilla tid men vi kom dit till sist. När vi kom dit lagade jag mat och när vi ätit for vi till Agneta där det samlats en massa folk. Vi var där i typ 20 minuter och sen fick folket för sig att de skulle till Tyngsjö. Och dit gick det taxi men den vi skulle åka med den ville inte behaga starta så vi funderade hur vi skulle få igång den och då kom det; "Vi skjuver'n" vilket på svenska betyder; "vi skjuter igång den". Så det provade vi med och misslyckades. Efter ett tag kom dock den första taxin (det var två) tillbaka så vi kom iväg till slut i alla fall. 

På väg hem från Tyngsjö blev det flera stopp eftersom två av passagerarna hade intagit lite för mycket av det goda och behövde, så att säga, rensa strupen. Sen for jag och modern till stugan och sov tills halv 10 idag. Inte särskilt obehagligt nej. 

Idag var det älgskogsbön och det sjöngs några trudilutter, uppskattat var det också så det var väl trevligt. Nu dricker jag kallt te och ska strax gå och lägga mig, i morgon är det skolan vilket jag absolut inte ser framemot. 



Kommentera

Publiceras ej