Drömmar

0kommentarer

Idag på psykologin frågade vår lärare oss vad vi har för drömmar. Herre gud tänkte jag, var ska jag börja! Det finns så oändligt mycket jag vill göra, somliga saker mer realistiska än andra naturligtvis, men vad vore livet utan drömmar egentligen? Det är dem jag lever för i alla fall. Hur som helst så har jag funderat på det där litegrann och kommit fram till en hel hög med grejjer jag vill göra. 

Jag vill:

* Komma in på högskolan och flytta hemifrån 
* Studera i Frankrike
* Bo och jobba i Skottland
* Jobba som utlandsskribent för ett magasin och åka runt i världen och skriva reportage om människor
* Bo i ett hus med en tegelvägg i köket, en sittplats i ett stort fönster (helst på övervåningen), ett bibliotek, en öppen spis mitt emot sittplatsen i fönstret och välvda dörröppningar som i hobbitarnas hus i Sagan om ringen. 

Ja men typ så. 






Kommentera

Publiceras ej