Alldeles för mycket babbel

0kommentarer

Idag har varit en bra dag. Fick betyg i samhällskunskap och historia B och vad ska man säga, jag är så jävla nöjd, med tanke på hur det kändes för några månader sen är jag förvånad att jag överhuvudtaget tog mig igenom kurserna. Men nu är det klart och aldrig någonsin ska jag läsa samhällskunskap och historia B igen, det säger jag er.

När vi fått betygen följde jag med Jonna hem en sväng så hon fick äta frukost sen drog vi till fotbollsplanen där niorna spelade fotbollsmatch mot lärarna, resultatet tror jag vi skippar för känsliga läsare. När matchen var klar satt vi kvar, ensamma på läktaren, och såg nog ganska dumma ut, så vi tog ett varv runt Vansbro och slog oss till sist ner på en bänk uppe vid högstadiet tills vi fick beskedet att det inte alls var någon mat i matsalen idag, det var hamburgare vid VUC som gällde. Så då traskade vi tillbaka, åt våra hamburgare och så drog vi till Malung och bowlade, vilket ju faktiskt var skit kul. Jag blev ju trots allt tvåa. Och det får man vara nöjd med. 

Nu sitter jag här och känner mig ganska förvirrad, vi får sommarlov i morgon. Det går liksom inte riktigt in. Men jag tror det här kommer bli en kanon sommar i alla fall. Helt underbart. 

Nu ska jag spela en trudilutt på pianot sen ska jag nog ta kontakt med min kära granne tillika gymkamrat och höra om man orkar cykla ända till gymmet idag eller om man helt enkelt ska ta en joggingtur istället. 

Ha det gött folks


Kommentera

Publiceras ej