Detaljbetraktelser

0kommentarer

Brukar ni någonsin verkligen kolla på folk? Jag har börjat med det på senare tid, människor som man ser ofta men som man inte pratar med så mycket ser verkligen helt annorlunda ut när man väl står mitt framför dem och studerar deras ansikten. Jag har börjat göra likadant med mina nära vänner också (bli inte rädda nu folks, jag bara kikar lite) och visst upptäcker man detaljer som man aldrig lagt märke till förut även på dem! Ganska roligt faktiskt. Nu för några minuter sen knackade en av våra grannar på så jag passade på att studera honom och nog såg han annorlunda ut han också, märkligt men riktigt skoj!

Jag brukar studera mig själv också, hur jag ser ut i olika vinklar, ljus och frisyrer, och jag tycker det är riktigt roligt faktiskt. Vissa dagar roligare än andra naturligtvis, men jag tycker det är intressant. En anledning till att jag gör det (tror jag) är att jag tycker det är så roligt med människor som lägger märke till detaljer när de skriver böcker. Och eftersom jag själv gärna vill skriva böcker i framtiden så känns det lite grann som jag lägger dessa olika detaljer i ett litet förråd i hjärnan, bara att plocka fram den dagen det behövs. 









Kommentera

Publiceras ej