Syskonkärlek

0kommentarer

Hej världen
Har haft två fantastiska dagar med världens-bästa-yngsta-lillasyster som råkar ha ungefär samma livsfilosofi som mig själv. Stackars människa. Alltså har vi kommit ganska bra överrens eftersom vår gemensamma levnadsstil inkluderar dessa delar:

1.) Att låta andra göra saker som man själv inte vill är ju bara händigt, tyvärr så har jag blivit lite vek med åren och dessutom utveklat en slags ansvarskänsla så det blev ju jag som råkade ut för att göra saker.
2.) Det här med att äta varm mat är överskattat, det har jag alltid tyckt. Så även min syster, när vi åt lunch igår och maten inte var så där jätte varm så sa hon "Äsch, den blir ju kall sen i alla fall". That's my kind of girl. Jo då, våra middagar på tu man hand blev ganska utdragna.
3.) När man blir uppspelt av en bra idé så ska det ske direkt och fort som fan ska det gå. Det är ju här tålamodet kommer in. Sen kommer första punkten in också, det här med att göra saker som man själv inte vill, eller orkar, eller påstår att man inte kan. Det jag vill komma fram till är att: Pyssla tycker vi är roligt båda två så vi (läs: jag) gjorde om ett par av Moas jeans till ett par shorts med virkad kant, 8 påsydda knappar och handsydda sömmar. Att det sen var jag som slet och hon som suckade för att det tog lång tid, ja sånt är ju bara mysigt. Och oerhört slitsamt åt ryggen.
4.) Sen är det ju skönt att ta det lugnt också, att inte behöva stressa och ta dagen som den kommer. Inga stora planeringar så att säga.

Med det här vill jag säga att ja, vi är väldigt lika, men även alldeles olika. Och tur är väl det. 

Kommentera

Publiceras ej