Årets lista

0kommentarer

Jaha vänner, det börjar dra ihop sig. I morgon får vi lov, på lördag är det julafton och om elva dagar är det 2012. Så jag tänkte att det kanske är på plats med en sån här lista igen, så vi kör väl då. Denna har jag egenhändigt norpat av Sandra.

Fem händelser som varit bra det här året?

1. Resan till Paris i augusti var ju bara helt fantastisk


2. Att starta UF-företag är något av det bästa jag gjort, jag menar, med den här läraren kan det ju inte bli annat än perfekt

 

3. Jag började tredje och sista året på gymnasiet, bara det är ju en bedrift

4. Norgeresan var ju också otroligt bra

5. Jag fick praktik hos Åsa som frilansjournalist något som var så otroligt givande och lärorikt

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Det har varit alldeles för mycket sjukdom bland nära och kära tycker jag
2. När jag var till tandläkaren och tog bort en visdomstand, herre gud jävlar, det vill jag aldrig göra om igen
3. Jag genomled vasaloppet framför teven, jag avskyr verkligen skidåkning
4. Alla ångestperioder, det värsta som finns
5. Körkortsteoripluggningen, den skiten höll på att ta knäcken på mig

Vad har du lärt dig i år?
Jag har lärt mig att uppskatta och tro på mig själv mer än jag gjort förut. Jag har lärt mig att tänka på ett annat sätt - även om det inte alltid går att tillämpa till fullo, jag har lärt mig att det bästa som finns är jag och att ska man komma någonstans med det man vill så ska man inte lyssna på någon annan utan göra det som känns rätt.

Blev året som du har tänkt dig?
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte mig att året skulle bli men jag kan inte annat än tänka mig att det faktiskt blev lite bättre.

Vilka kläder har du använt mest?
Jeansen jag bytte till mig under en "klädbytarafton" med flickorna för en herrans massa månader sen, pipptröjan, min boogie nights t-shirt och ett vitt linne med ett skelett som cyklar på.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Jag har lyssnat mycket på indierock/pop och vidgat mina vyer en hel del inom den genren, tror jag.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
En hel massa romantiska komedier och en stor hög med filmer man fått rödgråtna ögon av.

Vilka människor har du hängt mest med år?
Johan, mina kära klasskamrater och Maja

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Cayenne och Viktor skulle jag nog säga

Vad är det vackraste du fått i år?
Vackraste, jag blev överlycklig när jag fick 50mm objektivet när jag fyllde år i alla fall, inte för att det är särskilt vackert men själva gesten var mycket vacker!

Vad är det bästa du har läst?
Boktjuven, helt klart

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åkte utomlands utan föräldrar för första gången (Frankrike) och så var jag till Polen och Danmark. Annars vet jag inte riktigt vad jag har gjort som jag inte gjort förut.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jag fick ett urgosigt kusinbarn

Vad var din största framgång 2011?
Framgång, det vet jag inte

Bästa köpet?
18-200mm objektivet

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner utanför skolan, det sker så sällan nu mer

Favoritvideo i år?
Det måste vara den med björnen som jag la upp i måndags

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag fick paket, spelade kubb, åt tårta och njöt mest

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Avslappnat, färgglatt och mest som vanligt skulle jag tro