En liten (lång) förklaring

1kommentarer

Och vart håller jag hus hela tiden? Vart har jag hållit hus hela sommaren kan man ju undra? Trots att jag lovat mig själv att aldrig be om ursäkt för dålig uppdatering på bloggen så känner jag nästan att det behövs en förklaring för min frånvaro. Så jag tänkte försöka ta en sådan lite kortfattat nu för er som inte känner mig personligen, öga mot öga så att säga.

Jag har en pojkvän, mhm, och han råkade bli bäst i världen på konstflyg med segelflygplan i fjol. Aj då. Som tack för det har han rännt runt hela sommaren över hela Norden och gjort diverse flyguppvisningar. Folk påstår nämligen att han är rätt duktig på det han gör, personligen kan jag varken säga bu eller bä eftersom jag i princip inte ser skillnad på någonting han gör. Men hur som helst så behövs det ju folk till att ta isär och sätta ihop ett segelplan och sen kan det ju vara skoj att ha kort på det man gör också och det är ungefär där jag kommer in i bilden. Jag hjälper till med det jag kan och resten av tiden tar jag kort eller klagar på att det är tråkigt. Så det är där jag har varit hela sommaren, förutom de gånger jag gjort saker som jag tycker är roliga naturligtvis. 

Årets sommarturné med segelplanet har tagit oss till Eslöv, Luleå, Kramfors (dit följde jag inte med) & Roskilde på uppvisning sen var det VM i Polen i två veckor och NM i Norge (dit följde jag inte heller med). Så det har väl blivit några mil, men än är det inte klart, nästa helg åker vi till Jönköping också men sen får det banne mig vara nog, någon måtta får det vara. 

Idag har jag varit till käkkirurgen i Falun och tagit bort en visdomstand, det kan ha varit det mest obehagliga jag någonsin varit med om och jag tror inte heller att jag någonsin har varit så rädd för min egen skull någon gång. Jag skakade faktiskt under den gröna duken de la över mig. Helt enkelt avskyvärt. 

Nu sitter jag i soffan och försöker glömma bort smärtan genom att äta glass och gosa ner mig i Johans tröja (som jag förövrigt snodde med mig när han låg och sov i morse, hur händigt var inte det liksom? Inga protester alls). Tänkte ta och beställa lite smink från elf. och sen leka i photoshop, dagar som dessa är rätt okej ändå om man bortser från smärtan. 

Ja det var den kortfattade förklaringen det... suck. Aja, ni läser ju frivilligt i alla fall! 


1 kommentarer

Jonna

29 Aug 2011 13:46

SV: Men vilken bra idé! Det ska vi verkligen göra!

Och vi måste bestämma en dag inom en snar framtid när vi ska ta den kvällen! :D

Kommentera

Publiceras ej