I just drift away

0kommentarer

Jag vänder och vrider på franska böckerna och det blir banne mig inte bra vilken vinkel jag än har dem i. Tycker det ser lika dant ut överallt. Jag hade tänkt försöka gå in med en positiv inställning till franskan men just nu känns det ganska så jävla jobbigt. Jag avskyr franska. Och rosa. 

Det blev ingen film igår ikväll, det blev i morse istället. Igår tillbringade jag nämligen hela dagen hos pappa, det var också trevligt. Avslutade kvällen med monopol som vi inte gav oss med förrän klockan var kring 12. Johan vann. I morse ringde alltså klockan strax efter åtta (fråga mig inte varför man ställer klockan på helgen, det är min andra hälft som det har slagit runt för) och vi gick upp på toaletten, ner igen och slog på I love you Philip Morris med Jim Carrey. Den var knepig, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. En konstig blandning mellan Catch me if you can, Nyckeln till frihet och Fun with Dick and Jane. Den var, jätte konstig. Men vi skrattade i alla fall så det var väl bra. 

Kvart i 12 tog jag tåget hem och fick till min förtret gå hem till mormor och morfar med väskan full i skolböcker och tunga saker plus kameran och stativet. De som mötte mig kan inte ha tyckt att jag såg ut som en särskilt trevlig flicka. Det var jag inte heller. 

Nu lyssnar jag på musik som tar mig ner på jorden igen och tänkte ta med mig kameran ut en vända, få se om inspirationen till franskan kanske dyker upp. Observera kanske. Sen ska jag skriva brev. Ja, det ska jag. 

Ciao


Kommentera

Publiceras ej