Just around the riverbend

0kommentarer

Jaha, det här var ju en fin dag. Inte nog med att halva tungan ska vara alldeles sträv nej då, när man väl ansträngt sig och faktiskt krånglat ganska rejält med de där förbannade skridskorna ja då får man inte åka. Har ni hört något så förjävligt, jag fick inte åka eftersom jag inte hade hjälm. Och en sån fanns ju naturligtvis inte att uppbringa. Nej då. Så då skulle människan ha mig att gå en promenad med pulsklocka, det var rätt person det. Påpylsad med tjockaste jackan man kan åstadkomma i detta hus och gå en rask promenad. Mhä. Aldrig. Då blev jag sur och jag tror nästan Helena blev lite rädd för hon sa till slut att jag fick stanna där och agera domare. Då blev jag nöjd. Men när vi var inne i ishallen sen och skulle köra igång ja då skicka hon iväg mig till skolan för att kika efter hjälmar nere i källaren där cyklisterna håller till. Jaha, så jag fick nyckeln och knata iväg. När jag så var där nere och prova nyckeln i varenda dörr så gick det helt enkelt inte. Nyckeln passade inte i ett enda lås. Så jag gick tillbaka till ishallen och fick höra att jag fått fel nyckel. Score. Så då fick jag sitta och se på, det var minst lika bra. Ärligt talat så var jag ganska nöjd att jag slapp halka runt på de där skridskorna. 

Ikväll tänker jag tända lite ljus, sätta på mig mjukiskläderna och njuta av "Som ett eko." Det är lagom ansträngande så här på en onsdagskväll. 

I morgon åker jag till Järna sen ska jag skriva om kulturskolans musik kafé på kvällen. Det blir bra det. 

Ciao folks

Kommentera

Publiceras ej