Onsdag 12:49

0kommentarer

1. Favoritbok i barndomen?
Barnens bibel, ja det är faktiskt sant. 
2. Vad läser du just nu?
Som ett eko - Diana Gabaldon, The Chocie - Susan Lewis, Pride and prejudice - Jane Austen
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Ingen
4. Dålig bokvana?
Det vet jag inte
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?

Hemlånat och hemlånat, har två böcker lånade till skolan. Men jag vet inte vad de heter. 
6. Har du en läsplatta?
Nej, aldrig, riktiga böcker ska det vara.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Det ska vara en åt gången, men av olika anledningar har det blivit tre just nu.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Nej
9. Sämsta boken du läst i år?
Det måste vara den där "däckaren" från Finland, jag har till och med förträngt vad den heter. Skit kass. 
10. Bästa boken du läst i år?
Allt av Diana Gabaldon, så är det. 
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Bekvämlighetszon, en sån har jag inte. Jag läser väl det jag känner för helt enkelt.
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Vet ej
13. Kan du läsa på bussen?
Nej tänk att det går då rakt inte
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?
I soffan eller sängen
15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Låna ut böcker har jag hemskt svårt för, men det händer, om jag vet att den som lånar är rädd om dem. 
16. Viker du hundöron i dina böcker?
Nej, vilken synd!
17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Oh nej
18. I studierelaterade då?
Mja, nej.
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska
20. Vad får dig att älska en bok?
En bok jag älskar är en bok som jag verkligen blir insatt i, en sån där man aldrig kan sluta läsa och som har personer man själv kan relatera till. En bok man kan fly till när verkligheten är kass. 
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Jag rekommenderar den om jag tycker den var bra, annars orekommenderar jag den starkt.
22. Favoritgenre?
Historiska romaner och fantasy
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Det jag inte läser vill jag helt enkelt inte läsa
24. Favoritbiografi?
Har nog aldrig läst en självbiografi..
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Jao

Kommentera

Publiceras ej